Přeskočit na hlavní obsah

hračky ~ kostky Čtyři roční období

Dnes bych vám ráda představila jednu naši hračku, která byla už dlouho mou oblíbenou, ale v poslední době se začíná pohybovat na špičce obliby i u Toníka. A mám z toho hroznou radost! Jedná se o kartonové kostky Janod, oficiálně se hračka jmenuje Pyramida Čtyři roční období. A takhle vypadá na promofotkách. (Více fotek třeba zde.)


Do téhle pyramidy francouzského výrobce Janod jsem se zamilovala okamžitě, jakmile jsem na ni poprvé narazila. Jedná se o 10 kostek z tvrzeného kartonu, které se dají vkládat do sebe i skládat na sebe. Když je na sebe naskládáte všechny, vznikne pyramida o výšce 87 cm. Výtvarné provedení je úžasné, ilustrace prostě dechberoucí. (Škoda, že se mi na mobil úplně nepovedly zachytit barvy, ve skutečnosti jsou mnohem sytější.)


Na každé kostce je vždycky nějaká kategorie (např. stromy, zvířata, jídlo, oblečení, svátky, atd.) ve čtyřech provedeních dle každého ročního období. 


Styl ilustrací se mi hrozně líbí, barevné ladění je citlivé, nekýčovité. A nápad je prostě super, dá se na tom určitě založit spousta her a aktivit pro děti - od prostého boření věží pro nejmenší, přes stavění, poznávání obrázků, přiřazování, povídání pohádek, atd.


Tyto kostky jsem prostě "nutně" pro Toníka potřebovala. Výrobce uvádí věkové určení 12 - 36 měsíců, tak jsem počítala s tím, že k Vánocům to bude pro Toníka nejspíš ještě brzy, ale stejně jsem neodolala a pod stromečkem je Toník našel.


Přiznávám, že jsem měla trochu obavy, aby předčasně darovanou hračku Toník nestačil zlikvidovat dřív, než pořádně využijeme ty její krásné obrázky. Proto jsem ji měla uloženou poněkud bokem od ostatních hraček, vytahovala jen jednou za čas a schovávala jsem ji hned, jak jsme si pohráli. 


No dobře jsem udělala. Samozřejmě, že hlavně nejmenší kostky už dostaly od Toníka celkem "pokouřit", trochu je pokousal a trochu víc požužlal i navzdory mým opatřením. :D Velké jsou ale stále jako nové. 


Od Vánoc do teď jsme si s nimi prakticky hráli jen na "boření věže", ale teď se cosi změnilo a Toník už začíná kostky stavět na sebe. Mám z toho obrovskou radost. A Toník taky, pokaždé, když se mu povede dát kostku na kostku, tleská a říká si o pochvalu. Je to opravdu slaďouš.


Máme doma ještě jiné kostky či pyramidy - plastové zapadající kelímky z Ikea a šestici měkkých a lehkých kostek do vody. Toník teď nově nabytou dovednost zkouší se vším, ale nejlépe mu to jde právě s těmito kartonovými kostkami. Je super, že jsou tvrdé a hladké, že jsou různě velké (to mu stavění trochu ulehčuje) a pak to, že nemají jednu stěnu, díky tomu je může dobře uchopovat.


Takže doporučujeme s Toníkem všema dvaceti. Myslím, že jako dárek pro dítě 12 měsíců plus fakt trefa do černého. (A potěší i rodiče s trochou výtvarného cítění.) Kostky Janod se dají pořídit na několika (nemnoha) českých a slovenských e-shopech, jestli i v kamenných prodejnách, to netuším. Cenově počítejte zhruba okolo 380 - 450 Kč.

Komentáře

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př