Přeskočit na hlavní obsah

flashback ~ těhotenská

Má velmi dobrá kamarádka Evinka je těhotná. I když s Evinkou bydlíme (zatím) každá na jiné straně republiky, často na ni myslím a vzpomínám na své těhotenství. A to nejen proto, že termín porodu mají na Toníkovy první narozeniny. Juhů.

Máloco je tak individuální jako těhotenství. Já jsem za průběh toho svého nesmírně vděčná. Měla jsem štěstí, intenzivně jsem se soustředila na pozitivní myšlení a všechno bylo opravdu skvělé. Neměla jsem nevolnosti, nikdy jsem nezvracela, nic mě nebolelo, nebyla jsem nijak zvlášť nemotorná, žádné otoky, zvláštní chutě ani úzkost. Až na časté návštěvy záchodu (hlavně v noci), ke konci trochu bolesti v zádech a na těhotenskou roztržitost si nemůžu na nic stěžovat. A navíc jsem měla dojem, že mi to sluší. Moc jsem si to období užívala.

Kdysi jsem se trochu obávala, jak budu asi v těhotenství vypadat. Už před otěhotněním jsem nebyla zrovna štíhlá. A i doktorka se na mých výsledných +18 kg moc netvářila. Světe div se - jako vorvaň jsem si nepřipadala, ještě pár dní před porodem jsem si dávala 5 - 7 kilometrové procházky po městě a vše se navíc bez obtíží vrátilo asi po půl roce od porodu k normě. 

Vzpomínky na své těhotenství bych shrnula takto (rekonstruováno dle vzpomínek, fotek a údajů v Google kalendáři):


Červenec (4 - 7 tt): pozitivní test, první prohlídka u doktorky, oznamujeme nejbližším kamarádům, nerušíme plánovaný dvoudenní výlet na kolech po Pálavě a jedeme, je horko a mám neuspokojené chutě na pivko :)


Srpen (8 - 11 tt): máme radost z polo-tajemství, jedeme na plánovaný fesťák, měníme trvalé bydliště do Brna, plánujeme podzimní dovolenou na Kavkaze, kamarádce Katce se narodila Anežka, kamarádka Pája je taky těhotná a termín má 14 dní po mě, na nealku slavím svoje narozeniny i svatbu kamarádů

foto z 10. týdne

Září (12 - 15 tt): v práci se ještě snažím být nenápadná, absolvujeme NT+ screening i 2. poradnu u doktorky, vypadá to na chlapečka, jdeme jako každý rok na Chillibraní a já se tam musím mírnit s pálivým, dostávám od různých kamarádek různé značky krémů proti striím, balíme a vyrážíme na naší cestu do Gruzie, Arménie a Ázerbájdžánu, nejspíš poslední dobrodrůžo na nějaký čas..

foto ze 14. týdne

Říjen (16 - 20 tt): užíváme si Kavkaz, pak oznamuji těhotenství v práci u oběda šéfové, šéfová nám oznamuje, že je také těhotná, termín má asi měsíc přede mnou, začínám chodit na těhotenské cvičení, už mě moc nebaví večírky, začínám po práci doučovat matiku, třetí poradna u doktorky, je mi skvěle


foto z 18. týdne

Listopad (21 - 24 tt): bříško už by nikdo nepřehlédnul, jdeme na velký UTZ screening, vše dopadlo dobře a taky chlapeček je potvrzen, začínáme řešit jména, začínám nakupovat první věci do výbavičky, slavíme první výročí svatby, jdeme na pochod proti pravicovému extrémismu 17. listopadu, zvládneme i Red Dwarf party a měsíc završím ve 4. poradně u doktorky


foto z 22. týdne

Prosinec (25 - 29 tt): jdu naposledy na dloooouhou dobu do kina (Gone Girl), absolvuji test na cukrovku, výsledek je v pořádku, i když je test celkem nepříjemný a čekání dlouhé a nepohodlné, už máme postýlku, nakupuji vánoční dárky a peču cukroví, absolvujeme spoustu vánočních oslav a návštěv, Štědrý den trávíme doma a Silvestra u kamarádů s jejich čtyřměsíční Anežkou a s těhotnou Léňou a Reikem, mám pocit, že mi to hrozně sluší!


foto z 26. týdne

Leden (30 - 33 tt): kompletuji výbavičku, jdu na 5. poradnu u doktorky a na preventivku k zubaři, v práci vše kulminuje a jsem trochu ve stresu, začínám si navíc přivydělávat copywritingem, zakládám si živnostenský list, začínám promýšlet porod a probírám to i s kamarádkou skoro-porodní asistentkou


foto z 30. týdne

Únor (34 - 37 tt): začátkem měsíce nastupuji na mateřskou dovolenou, píšu texty a hodně vařím, jdeme s Nekorektním na předporodní kurz, pígluji celý byt místnost po místnosti jako snad ještě nikdy, chodím na dlouhé procházky s Kačou a malou Anežkou a s Léňou, které se narodil malý Jonášek, absolvuji 6. a 7. poradnu, tu 7. už s natáčením monitoru, začínám pít pravidelně čaj z maliníku a cvičit s balónkem Epi-no, kamarád Roman nám fotí decentní těhotenské fotky, jdeme na Zelený ples, zdá se mi, že bříško už moc neroste


foto z 34. týdne

Březen (38 - 39 tt): jdu na 8. poradnu s monitorem ke své doktorce a jsem předána do péče porodnice, do Bohunic jedu na monitor už jen jednou, píšu, vařím, hooodně se procházím, pořád se cítím výborně, zvládneme i pár návštěv u kamarádů a v pátek 13.3. začínám rodit, vím to už od rána, do porodnice jedeme v sobotu 14.3. okolo třetí ráno, Toník se narodil v 10:50. ♥


foto z 38. týdne

Každé těhotné vřele doporučuji dokumentovat si všechny změny. Já prostě miluji tuhle svou výslednou koláž:




Jak jste to měli s těhotenstvím u Vás? Já jsem moc zvědavá, co mě čeká v dalším těhotenství někdy v budoucnu...

Komentáře

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př