Přeskočit na hlavní obsah

aktivity ~ Jóga pro mami a mimi

Jedna z věcí, kterou určitě můžu doporučit každému rodiči, je pravidelná aktivita s mimincem někde ve společnosti dalších miminců a rodičů. Je celkem jedno, co přesně děláte. S malými dětmi patří mezi nejoblíbenější typy aktivit asi cvičení či plavání. 

Musím se přiznat, že já jsem se po porodu nemohla dočkat, až začnu něco dělat, chodit na nějaké cvičení, trochu se hýbat a protáhnout. V šestinedělí jsem proto procházela všechny možnosti, co v Brně máme, zkoumala weby a sháněla někoho se zkušenostmi a nakonec jsme s Toníkem na doporučení vybrali "Jógu pro mami a mimi" ve studiu Jako doma.

Jako doma je klidné místo s rodinnou atmosférou v krásném bytě na Úvoze. Kromě jógy určené pro maminky a děti nabízejí i kurzy těhotenské jógy, cvičení s hlídáním dětí, školu pánevního dna a další zajímavé kurzy. Skvělá lektorka Jitka Balášová je prostě perfektní a cvičení nás oba moc baví. (Jo a pokud vás zajímá to, co ze začátku mě, alternativní to tam je jen trochu, řekla bych, že pro mě tak akorát. :) )

Jóga pro mami a mimi je určená pro děti od dvou do devíti měsíců. Jógové pozice zde cvičí maminky se "závažím" v podobě dítěte, cvičí ale také děti. Lektorka vždycky vysvětlí pozici vhodnou pro danou fázi psychomotorického vývoje, miminko posiluje a protahuje se, pohybově se rozvíjí. Sociální kontakt s dalšími miminky a interakce mezi matkou a miminkem rozvijí komunikaci a posiluje vzájemné vazby. Navíc se na lekcích i zpívá a já se tam naučila několik pohybových říkanek, které si Toník oblíbil.

My chodíme s Toníkem na tyto kurzy od jeho dvou měsíců. Tehdy byl nejmladší dítě z kurzu (i když rozhodně ne nejmenší :D ). Ze začátku jsem ocenila hlavně to, že cvičení mě naučilo správné a jistější manipulaci a interakci s Toníčkem. Super také bylo, že po lekci vždy krásně a dlouho spal. Tak jsem si po józe užívala dlouhé klidné procházky městem. Pro takto malé děti je taky super, že jóga působí jako prevence bolavého bříška, Toník s tím naštěstí moc problémy nemíval, ale jiné spolucvičenky si tento efekt pochvalovaly.

Mrzí mě, že z tohoto období nemám žádnou fotku "z akce" Tak přidávám jednu z června, to bylo Toníkovi 2,5 měsíce a na fotce je s o měsíc starším Jonáškem, který s námi (a s mamkou Lenkou) chodí cvičit od samého začátku doteď. Je to foceno před lekcí ve studiu Jako doma.



S kamarádkou Léňou jsme nadšeně absolvovaly dva běhy kurzů a nyní chodíme na třetí běh. Ve studiu Jako doma sice už nebylo na podzim místo, naštěstí jsme se vešly ještě do stejného kurzu, který Jitka Balášová učí v Devítce. Toto centrum také obě dobře známe, protože jsme sem loni touto dobou chodily na těhotenské cvičení.. :)

Z druhého běhu v létě žádnou fotku nemám. V té době jsem ale na kurzech nejvíce ocenila, jaké pokroky u Toníka jóga podpořila v psychomotorické oblasti. V srpnu (to měl 5 měsíců) se nám Toník už krásně kutálel.


S tím, jak byl Toník čím dál více samostatný, jsem si navíc i čím dál lépe zacvičila já. No, minimálně se pěkně protáhla a zklidnila si tělo i mysl. Navíc bylo fajn poznat i jiné maminky, než jsou ty v mém okolí. S kamarádkou Léňou jsou navíc od té doby úterky "naše dny", kdy po cvičení chodíme na procházky, na kafčo, na dortík, atp.

Teď na podzim začínám na cvičení obzvláště oceňovat jeho sociální rozměr. Tady je Toník s Jonáškem ze září. (Toník tu má půl roku, Jonášek o měsíc víc).)


O týden později se Toník tak moc chtěl družit s ostatními dětmi, že jsem ani nestihla udělat pěknou společnou fotku. :D


Tento týden byla opět super lekce. Každému opravdu doporučuji něco podobného s mimčem podnikat.


Tak cvičení zdar a józe obzvlášť. Namasté.


Komentáře

  1. Ano ano, i ja vrele doporucuji! A vubec nemejte obavy, ze zrovna vase dite bude plakat. Samy zjistite, jak je to vse relativni a prijemne ;)
    Lenka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

mateřství ~ 8 každodenních hříchů matky se dvěma dětmi brzy po sobě

Na blogu (i v životě) se snažím být hodně pozitivní. Opravdu se maximálně snažím užít si všechny momenty, i ty zdánlivě ne úplně příjemné. Snažím se dokázat se včas zastavit, když se na mě všechno valí. Snažím se s dětmi víc smát, než je okřikovat, a bez dětí se snažím víc povznést a uvolnit, než něco pořád dokola zpytovat nebo se stresovat. A jde mi to? Samozřejmě, že NE. Alespoň ne tolik, jak bych chtěla. Snad jste si nemysleli, že je u nás všechno jen růžové. A snad jste si (probůh!) nemysleli, že si na to na blogu budu hrát. I u nás se křičí a brečí a závidí a lituje. Takže pro dnešek se s vámi podělím o trochu té temné strany síly, protože i to je každodenní součást života se dvěma malými dětmi brzy po sobě. 1. Křičím Křičím, okřikuji, občas ze mě vylítne něco, co ani nevím, odkud se bere. I ode mě lze slyšet věty jako: "To si snad už ze mě děláš srandu!" "Ty jsi mě neslyšel?!" "Kolikrát jsem ti to už říkala?!" "Zlobíš mě!" "Jestl

testujeme ~ barefoot boty z Aliexpressu

Na Vaši žádost přidávám krátký příspěvek s odkazy na Toníkovy nové botky. Ještě je teda nemáme vyzkoušené v praxi, od doručení ještě nebylo mokro ani sníh. :D Nicméně ráda shrnu první dojmy, přidám odkazy a třeba někoho inspirujeme k objednávce. Oboje boty jsou barefoot nebo přesněji barefoot kompromis, jelikož se jedná o gumáčky a sněhule, asi by to ani jinak nešlo. Na oboje boty jsem našla doporučení a recenze ve facebookové skupině Barefoot obuv z Aliexpressu , tak pokud také sháníte cenově dostupné barefoot a kompromisní botky a chcete vyzkoušet Čínu, v téhle skupině najdete celkem dost tipů a informací.  Gumáčky Gumáčky jsem objednávala z této stránky . Máme velikost 3 a stály nás 12.81 dolarů (cca 317 Kč).  Gumáčky jsou pěkně široké i relativně měkké. Podle tvaru špičky vidíte, že místa na prsty je tam dost, nožka není utlačovaná. Podrážka je rovna a tenká, i když to vypadá, že pata je tam výš než špička, není tomu tak. Ta modrá guma je tam jakoby zvednut

knihovnička ~ Moje jméno Antonín + SOUTĚŽ

Za měsíc jsou tady Vánoce a vy možná - stejně jako já - ještě hledáte inspiraci na dárky pro dětičky. Možná si vzpomenete, že minulý rok jsem se tady celkem rozepsala o personalizovaných knížkách šitých přímo na míru konkrétnímu dítku. Tyto krásné knihy vyrábí a prodává společnost  Originální knihy . Vše, co by vás o knížkách a procesu jejich vzniku mohlo zajímat, najdete v tom loňském článku TADY . No co Vám budu povídat, Toník byl z knížky unešen a frčí u nás dodnes. Letos na Vánoce jsem pro něj nechala vyrobit další podobnou knížku. Protože ho pomalu začala zajímat písmenka, volba padla na knihu Moje jméno . !A pozor, na konci dnešního příspěvku najdete zajímavou soutěž, která vás určitě nenechá chladnými! Kniha má moc hezký příběh, kdy zvířátka postupně skládají z písmenek jméno a příjmení pro nově narozené miminko. Malý čtenář tak vidí své jméno, jak se píše písmenko po písmenku. Krásné dětské ilustrace seznámí dítko s domácími i cizokrajnými zvířátky. Ta navíc př